Agility

Alfons och jag fortsätter och träna agility då det verkligen blivit ett stor intresse för oss båda!

i torsdags var vi iväg igen och tränade en heeeel bana!!! 18 hinder ska försöka få ut en bild på banan...

Alfons har ju aldrig tidigare hoppat en hel bana men han skötte det så bra, han är en otroligt rolig hund och jobba med när man ser vad han verkligen tycker är roligt!
Jag körde igenom banan två gånger sen var vi ganska trötta båda två efteråt!

Sen blev det möte på brukshundklubben i fredags för mig där vi pratade om att starta en öppen träningsdag där alla är välkomna att få vara med prova på och kanske fastna i det lika mycket som jag och amanda har!!

Idag då lördag, jag bestämde mig för att Alfons och jag skulle köpa hem lite eget material och träna med så det blev en tunnel, en hoppring och ett hinder! sen när vi kom hem byggde jag även själv med borrmaskinen ett slalomhinder samt ett till hopphinder så nu kan vi även när som helst bara gå ut hemma och träna lite! så roligt!

Sen tog vi oss till stora planen på värmdö och tränade tillsammans med Amanda, Åsa och Amandas kompis, vi hade så roligt och vi tränade på alla hinder men sen även satte vi ihop en hel bana och Alfons sköter sig så grymt bra och vi har verkligen roligt, dock vill han bita sin matte i handen när det blir för kul :)
Nora och Sofia var med så dom fotade samt filmade lite, så senare i kväll eller i morgon kommer jag kunna lägga upp bilder och film på Alfons och mig från idag!

Nu väntas en trevligt tur till stallet där min stora kille ska få motionera oxå!
Lotus är denna helg hos Pelle som vill pröva på hur det är och ha hund! Det går jättebra tydligen och de stortrivs med Lotus, som alla andra oxå gör :D
Allt från mig just nu !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0